20 August 2013

3 Suspek Bunuh ditahan

JOHOR BAHRU - Polis dari Ibu Pejabat Daerah (IPD) Nusajaya berjaya menyelesaikan kes bunuh seorang pemilik pusat kecantikan di Taman Bukit Indah, di sini, 17 Ogos lalu, dalam tempoh kurang daripada 24 jam.

Kejayaan itu susulan penahanan dua lelaki dan seorang wanita berusia 16 hingga 37 tahun di lokasi berasingan hasil daripada maklumat awam pada tarikh yang sama.

Timbalan Ketua Polis Daerah Nusajaya, Deputi Superintendan Razak Md Said berkata, kesemua suspek kini ditahan reman bermula semalam (kelmarin) sehingga 24 Ogos ini untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Bertindak atas maklumat orang ramai, kira-kira jam 2 petang, polis menahan suspek pertama di Tampoi dan turut menahan suspek kedua di Pekan Nenas, Pontian.

“Suspek ketiga iaitu seorang wanita berusia 16 tahun ditahan bersembunyi di sebuah tokong di sekitar bandar raya ini,” katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di IPD Nusajaya, di sini semalam.

Razak berkata, hasil daripada penahanan kesemua suspek, polis menemui semula barang kes yang dilarikan antaranya wang tunai, telefon bimbit dan kamera selain merampas sebuah kereta serta senjata digunakan.

Katanya, ketiga-tiga suspek juga didapati positif dadah jenis ‘Morphine’ hasil daripada ujian air kencing yang dijalankan.

“Suspek utama memiliki 13 kesalahan lampau melibatkan kesalahan jenayah dan Akta Dadah berbahaya, manakala suspek kedua pula hanya Akta Dadah Berbahaya. Mereka pernah ditahan di Pusat Pemulihan Akhlak di Simpang Renggam.

“Polis menyifatkan suspek sebagai penjenayah yang sering melakukan jenayah berulang. Manakala hubungan ketiga-tiga suspek adalah rakan,” katanya.

Beliau memberitahu, modus operandi digunakan suspek untuk melakukan samun adalah menyamar sebagai pelanggan sebelum mengeluarkan sebilah pisau bagi menakutkan mangsa supaya menyerahkan barang berharga.

“Dalam kejadian ini, oleh kerana mangsa enggan memberi kerjasama, suspek telah menikam mangsa di seluruh anggota badan,” katanya.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan seorang pemilik pusat kecantikan ditemui mati selepas dibunuh secara kejam dengan kesan tikaman di perut dan kelar pada bahagian leher dan badan.
Dalam perkembangan lain, Razak berkata, tiada kejadian jenayah melibatkan 497 buah rumah yang terlibat dalam Kempen Rumah 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...