12 August 2013

Red Bean Army semakin berani hina Islam

Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengarahkan polis menyiasat laporan laman sosial yang memuat naik ucapan Aidilfitri didakwa menghina umat Islam di negeri ini.

Kementerian juga mahu polis bertindak segera dan tegas terhadap pemilik akaun Facebook itu yang didakwa memaparkan gambar kepala babi bersama makanan tradisi hari raya, ketupat dan lemang dalam ucapan Aidilfitri.
Uji kesabaran umat Islam
Ucapan kad Aidilfitri yang berbunyi ‘for malay muslim…Selamat hari raya buat semua, nikmati hidangan head roast pork with ketupat’ menurut Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar, seolah-olah mencabar pihak berkuasa dan sengaja menguji kesabaran umat Islam.
Sementara itu tinjauan saya di facebook milik tertuduh menemui penjelasan bertulis mengenai kes tersebut.
Kejadian seperti ini yang semakin menjadi-jadi di sebabkan ada tangan-tangan halus yang menjadi batu API kepada perpaduan kaum rakyat Malaysia, bagi memncetuskan pergaduhan & kecamukan politik, GENG Red Bean Army DAP juga adalah salah satu Kumpulan yang di tugaskan untuk menjadi batu api dan perpecahan kaum di Malaysia agar dapat di lihat sesuatu kejadian seperti ini merupakan kesalahan yang diletakkan kepada Kerajaan yang memerintah..Klik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...