12 July 2012

HADIR CERAMAH PUN KENA CERAI!

Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam. Isk-isk apa dah jadi ni?kerana politik pun bercerai ke?ini la jadinya bila politik dicampur adukan dengan rumah tangga.
Wanita itu, dikenali dengan nama Cik Yah (bukan nama sebenar) , 60, berlangsung di Mahkamah Syariah Kota Bharu.
Menceritakan kisah yang menyedihkan itu, Cik Yah, seorang ahli UMNO yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka. Dulu suka sekarang tidak suka sebab berlainan fahaman politik.


Orang PAS rupanya..ramai juga saya dengan kisah ni, bercerai sebab fahaman politik berlainan.


"Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami"


kah kah kah memang fanatik la suami dia..memang tabik spring la kat suami dia. kerana tidak sehaluan aliran Politik pun bercerai.


“Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.

“Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri,” katanya.

UP: Memang sudah dikenali Penyokong PAS yang fanatik dan rela buat apa saja, ada juga yang sanggup berparang kerana terlalu fanatik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...