21 January 2013

'Mat Sabu cuba kelirukan rakyat'



SHAH ALAM – Pemimpin Umno menyifatkan tindakan Pengerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat (KL112), Mohamad Sabu yang mahu mengadakan perhimpunan lebih besar, jika ada unsur penipuan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sebagai tidak waras.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris Haron berkata, jika benar berlaku penipuan dalam PRU12 pada 2008, BN tidak akan hilang dua pertiga majoriti.

Katanya, PRU lalu menyaksikan pembangkang menang secara adil dan berjaya menguasai lima negeri.

“Mat Sabu cuba mengelirukan rakyat dengan pelbagai provokasi dan sengaja memutar belitkan fakta. Secara peribadi, saya merasakan pembangkang sudah tiada isu yang mahu dimainkan menjelang PRU13,” katanya.

Menurut Idris, sekiranya perhimpunan lebih besar itu diteruskan juga setelah BN memegang tampuk pemerintahan kerajaan, mereka turut akan berhimpun.

Katanya, perhimpunan tersebut bagi mendedahkan penyalahgunaan kuasa mahkamah oleh Mat Sabu untuk memenangi kes melibatkan beliau, sebelum ini.

“Rakyat sudah bijak dan mereka boleh menilai perkara benar atau salah. Mat Sabu dinasihatkan agar tidak melakukan tindakan yang boleh mencemarkan imej parti Pas,” katanya.

-Sinar Harian-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...