30 October 2011

Nilams Corp. VS Astro..Siaran berbayar

Nilamas telah memperolehi semua lesen yang diperlukan untuk menawarkan TV kabel digital di negara ini, dan akan bersaing dalam ruang TV berbayar Astro All Asia Networks plc (Astro) dan IPTV beberapa pembekal termasuk Telekom Malaysia Bhd ( TM).


Nilamas memperoleh lesen yang diperlukan untuk menawarkan penyiaran langganan di negara ini daripada pengawal selia industri, Komunikasi dan Multimedia Malaysia, pada 11 Ogos dan dengan lesen ini adalah dibenarkan untuk menawarkan perkhidmatan penyiaran untuk bayaran.

Syarikat ini juga mempunyai lesen kemudahan rangkaian yang akan membolehkan untuk membina rangkaian dan juga lesen pembekal perkhidmatan rangkaian. Lesen sah selama lima tahun.
Menurut The Star, Ia telah mula mengambil orang dan sudah mempunyai seorang pegawai eksekutif, veteran industri televisyen Sreedhar Subramaniam, yang pernah berkhidmat sebagai ketua pegawai kewangan di NTV7 dan juga sebagai ketua eksekutif The Malaysian Insider.
 

TU: Sejauh mana persaingan, kalu dapat lawan perkhidmatan astro yang mahal dan selalu kecundang bila hujan..tidak msutahil untuk pengguna beralih angin..berkualiti murah akan jadi pilihan..kalau bayar mahal tapi perkhidmatan berbaloi tidak kaisah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...