01 April 2012

'Lagi-lagi Nak salahkan Orang'


Aduahai, semua salah, yang dok pasang bendera kat tiang letrik tu apasal?kan dah kena renjatan eletrik, dah tahu 'benda' tu bahaya, wat pe nak pasang jugak, pasang la bendera tu tempat lain, nak tinggi la kononya?kalau macam tu pergi la pasang kat satelit di angkasa nun.

Mangsa Rosli Hussin, 47, dan rakannya Mohd Daisan Ibarahim, 37, yang terjatuh dan pengsan selepas terkena renjatan elektrik itu, disahkan mati di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Tanah Merah. Abang ipar seorang daripada mangsa, Che Musa Mamat berkata adik iparnya, Rosli bersama empat rakannya ke kawasan itu untuk mendirikan buluh setingga kira-kira 12 meter untuk menaikkan bendera PAS dan DAP pada pukul 12 tengah malam.
Biasanya kalau terdengan orang kena renjatan eletrik ni orang nak curi kabel je..ni pasang bendera lak, AWAS puak-puak PAS dan DAP, tu kira amaran awal untuk  tidak boleh pasang bendera kat tiang letrik nanti tersangkut kat kabel..alamatnya 'tengkorak' la jawabnya.
Yang pelik pulak jentera PAS melalui facebook, Twiiter dan juga Blogg menyalahkan Tenaga Nasional Berhad punca kepada kematian kedua dua mangsa itu. Kenapa pulak TNB yang nak dipersalahkan?
Walhal PAS yang patut dipersalahkan. Asyik orang je yang salah.

1 comment:

  1. mohon laporkan cerita sebenar..

    semutmalaysia.blogspot.com/2012/04/panas-gambar-tukang-pacak-bendera-pas.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...