11 September 2013

Saingan Ketua Wanita Umno:Azalina Tarik Diri

Azalina (kiri) dan Shahrizat (kanan).
PETALING JAYA: Datuk Seri Azalina Othman Said telah mengesahkan beliau menarik diri daripada saingan merebut jawatan Ketua Wanita Umno pada pemilihan parti akan datang.
"Ya, benar saya tarik diri daripada saingan," kata Azalina kepada The Star Online pada Rabu.
Bekas Ketua Puteri itu turut membuat posting di akaun Facebook miliknya: "Kepada semua kawan-kawan, keputusan dibuat atas nasihat anda. Terima kasih."
Bagaimanapun, Azalina enggan mendedahkan butiran lanjut disebalik keputusannya menarik diri daripada mencabar penyandang jawatan Ketua Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
Beliau juga enggan mengulas mengenai posting yang dibuat di akaun Facebook miliknya.
"Saya hanya akan membuat kenyataan penuh pada 20 September nanti. Buat masa ini, tiada apa yang ingin saya kata apa-apa," katanya.
Pada Selasa, Azalina yang juga Ahli Parlimen Pengerang dilaporkan berkata beliau telah membuat keputusan untuk menarik diri selepas mengadakan perbincangan dengan pemimpin tertinggi parti.
Sumber dalaman parti berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menasihatkan Azalina supaya menimbangkan semula tindakannya untuk bertanding menenntang Shahrizat kerana kebimbangan pertandigan tersebut akan menimbulkan perpecahan dikalangan ahli parti kerana sayap Wanita merupakan tonggak kekuatan Umno.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...