19 March 2012

Boleh Berniaga Dengan Yahudi?Bagaimana Pula Dengan menyokong keselamatan Israel?

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu saja dan bukannya dengan fahaman Zionis, dan siapah orang bertanggungjawab dalam persetujuan untuk melonggarkan Akta Kastam 1967 Malaysia boleh membuat urusan import dan eksport ke negara haram Zionis tersebut? Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mendedahkan beliaulah yang bertanggungjawab membenarkan perdagangan antara Malaysia-Israel sejak 1996.
“(Kalau) bangsa Yahudi, kita boleh kerjasama. Kita boleh berniaga dengan Yahudi. Zionis tak boleh. Prinsip kita, kita boleh berniaga, boleh kerjasama dengan bangsa bukan Islam (tetapi) dengan Zionis tak boleh,” katanya.  

Abdul Hadi berkata demikian ketika menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang pimpinan PAS yang mengajukan soalan berhubung proses perhubungan antara kerajaan PAS atau pakatan pembangkang untuk memisahkan hubungan perniagaan dengan bangsa Yahudi sekiranya menguasai Kerajaan Persekutuan suatu hari nanti.  

Kalau Macam tu Bagaimana pula yang 'Demo' dok bising Kapal Israel dan Malaysia berdagang dengan Israel tu, Saman la dulu Wall Streel tu dulu, tak gitu berbelit-belit la sekejap boleh,skejap tak boleh, awat ni?kalau tanya 'bapak Nuar' tu hubungan dengan yahudi sokong sangat le kan?

Apo pun jangan dok kata BN/UMNO ado hubungan dengan yahudi pulak No! Macam-macam lapuak hang ni!Dah haru biru ke?hancur lebur le jawabnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...