12 September 2011

Budak Jadikan Lembu Tempat Menyusu ...Bagaimana Pula Dengan Negara Kita?

KOAK ROKA, Cambodia – Seorang kanak-kanak lelaki berusia 20 bulan dari Siem Reap menjadikan seekor lembu sebagai ibunya apabila budak tersebut menghisap susu daripada lembu berkenaan.
Tha Sophat, menghisap susu lembu tersebut sejak dua bulan lalu selepas dia melihat anak lembu berkenaan berbuat demikian.
Tha, tinggal bersama datuknya selepas ibu bapa budak lelaki itu meninggalkan kampung berkenaan untuk mencari kerja di Thailand.

Di negara kita ada ke macam tu?pandanglah, lihatlah bertapa susahnya di negara orang, kita sebagai rakyat patut bersykur dengan keamanan dan kestabilan ekonomi negara.

Menurut datuknya itu, Um Oeung, pada mulanya dia menarik cucunya itu namun selepas Tha menangis dengan kuat, dia tidak mempunyai pilihan selain membenarkannya.
Tha akan menghisap susu lembu itu sekal atau dua kali sehari,” katanya.
Namun kata Um Oeung, biarpun lembu itu tidak kisah apabila Tha menghisap susunya, namun lelaki itu bimbang akan kesihatan cucunya jika dia berterusan berbuat demikian.

Bagaimanapun memang di negara kita kanak-kanak minum susu lembu, cuma cara penyediaan berbeza...Susu lembu tetap susu lembu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...