11 September 2011

NGO Buat Laporan Polis Terhadap Mat Sabu


Sembilan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) membuat laporan polis petang semalam berhubung kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu, yang menyatakan pengganas komunis dalam kompeni ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang membunuh anggota keselamatan serta keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero Malaya.

Laporan polis itu dibuat di Balai Polis Bukit Payong, kira-kira jam 3.30 petang. Dalam laporan polis itu mereka meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan berhubung kes tersebut.

Mereka membuat laporan tersebut berhubung kenyataan Mat Sabu seperti yang disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia bertarikh 27 Ogos yang menyatakan kenyataan berkenaan yang disifatkan menimbulkan kemarahan pelbagai pihak, termasuk waris anggota keselamatan yang terlibat dalam kes itu.

Antara NGO yang membuat laporan polis tersebut ialah Majlis Belia Negeri Terengganu (MBNT), Majlis Belia Daerah Marang, Majlis Belia Daerah Kuala Terengganu, Belia MAYC Kawasan Marang, Belia 4B (M) Kawasan Marang, Persatuan Kebudayaan dan Kesenian Daerah Marang, Kelab Gym 1Malaysia Daerah Marang, Persatuan Silat Daerah Marang dan Pesatuan Benteng Daerah Marang.

Pemimpin NGO yang hadir termasuk Pengerusi MBNT, Mat Yusof Mat Ali; Pengerusi MBDM, Zaidi Muda dan Ketua Pergerakan Pemuda Umno negeri, Saiful Bahri Dato’ Baharuddin.

Artikel daripada:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...